21.01.2019, Saat:21:04
1.Aşağıdakilerden hangisi kaynak açısından “temel iletişim” becerilerinden biridir?
A) Etkili dinleme
B) Empati ile dinleme
C) Farkında olarak dinleme
D) Açıklıkla dinleme
E) İfade etme
2. Aşağıdakilerden hangisi etkili bir ifadenin sahip olması gereken özelliklerden biri değildir?
A) İletilerin anında olması
B) İletilerin açık olması
C) Dengeli olması
D) İletilerin dürüst olması
E) Gürültünün aza indirilmesi
3. İletişimin vazgeçilmez bileşenlerinden biri olan, hedefin sahip olması gereken en önemli beceri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yeni ilişkiler kurmak
B) Mesaj oluşturmak
C) Sözlü-sözsüz kodlar hazırlamak
D) Açıklama getirmek
E) Dinlemek
4. Aşağıdakilerden hangisi sözsüz iletişimi oluşturan unsurlardan biri değildir?
A) Göz iletişimi
B) Yazılı iletişim
C) Mesafe
D) Dokunma
E) Yüz ifadeleri
5. Aşağıdakilerden hangisi yüz yüze iletişimde, anlam oluşturan önemli öğelerden biridir?
A) Saç rengi
B) Yazı
C) Çevredeki insanlar
D) Dil ötesi iletişim öğeleri
E) Duraklamalar
6. Aşağıdakilerden hangisi, dil ötesi iletişim biçimlerinden biri değildir?
A) Ses tonu
B) Sesin hızı
C) Sesin rengi
D) Sesin şiddeti
E) Duraklamalar
7. Aşağıdakilerden hangisi gelen aramaları yanıtlarken uygulanacak kurallardan biri değildir?
A) “Sen” hitap şekli kullanılarak samimi ve içten bir görüşme sağlanması
B) Gelen aramaların ortalama 2-3 çaldırmadan sonra yanıtlanması
C) Yanıtlanmayan ya da yanıt bekleyen telefonlara en geç 48 saat içinde geri dönüş yapılması
D) Gelen aramanın nazik biçimde yanıtlanarak bu tavrın görüşme süresince korunması
E) Bekleme, hat kesimi ya da geri arama ihtimal düşünülerek arayanın adı soyadı/ işikonumu ve telefon numarasının istenmesi
8. Aşağıdakilerden hangisi vücut dili ve yüz ifadesinin telefon görüşmeleri üzerindeki olumlu etkilerinden biri değildir?
A) Toplumsal, kültürel, etnik, soy ya da ailevi bir takım beden dizgelerinin kullanımı
B) Görüşme sırasında ayakta duruluyorsa, oturularak sakin duruş sağlanması
C) Tebessüm edilerek konuşulması
D) Gergin vücut duruşundan sakınılarak görüşmenin sağlanması
E) Etkin dinlenme ortamının oluşturularak, basit nefes egzersizlerinin yapılması
9. Aşağıdakilerden hangisi telefonda görüşmenin ayırt edici özellikleri arasında yer almaz?
A) Aralarında mesafe olan en az iki kişinin mekanik alet aracılığıyla iletişim kurması
B) Ses-konuşma özellikleri ve kelimelerden başka anlaşma yolu olmaması
C) Söylenilenlerin, bunların nasıl ifade edildiğinden önemli olması
D) Ses tonu, konuşma tarzı ve vurgulanan kelimelerle görüşmenin yapılış amacının ve niyetinin ortaya konması
E) Görüşmelerde dinleyen kişinin algılamasına yönelik olarak, konuşulan sözlerle ifade ediliş tarzının örtüşmesi
10. “Konuşurken sözlere tat katılmalıdır.” cümlesi ile anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuşmanın şekli önemlidir.
B) Konuşma dinleyiciyi şaşırtmadan tek bir çizgide ilerlemeli ve bitmelidir.
C) Konuşma şekli belirlenmeli ve değiştirilmemelidir.
D) Konuşmada, karşılıklı konuşuyormuş izleniminden kaçınılmalıdır.
E) Konuşmada, neyi nasıl söylediğimiz önemli olduğundan sözlü ve sözsüz iletişim öğelerine dikkat edilmelidir.
11. Aşağıdakilerden hangisi, etkili bir konuşma gerçekleştirebilmek için, konuşmacının dikkat etmesi gereken noktalardan biri değildir?
A) Söylediklerinin anlaşılır olup olmadığını takip etmek
B) Konuşurken konuşma yerine daha çok sözsüz iletişim öğelerinden yararlanmak
C) Düşünceleri açık ve net ifade edebilmek
D) Anlattıklarının önemine öncelikle kendisi inanmak
E) Sesini, konuşmasını destekleyecek biçimde canlı ve yerinde kullanabilmek
12. Aşağıdakilerden hangisi, iyi bir konuşma sesinin özellikleri arasında yer almaz?
A) Ses akıcı olmalıdır.
B) Ses işitilebilir olmalıdır.
C) Konuşulan dile hâkim olunmalıdır.
D) Konuya uygun bir tonlama yapılmalıdır.
E) Ses tınısı hoşa gider olmalıdır.
13. Aşağıdakilerden hangisi iknacının, dinleyicilerin davranışlarını değiştirmek istediğinde izleyebileceği yollardan biridir?
A) Dikkat
B) Kabul
C) Alıkoyma
D) Tutumların ölçümü
E) İdrak
14. Aşağıdakilerden hangisi tutumun özelliklerinden biridir?
A) Ögeler arası tutarlılık
B) Davranış
C) Kabul
D) Alıkoyma
E) Dikkat
15. Aşağıdakilerden hangisi ikna edici iletişim konusu ile ilgili yaklaşımlar arasında yer almaz?
A) Bilgi süreci yaklaşımı
B) Yorumlama kuramı
C) Bilişsel çelişki kuramı
D) Algılama yaklaşımı
E) Objektif denge kuramı
16. Aşağıdakilerden hangisi öğrenme yollarından biri değildir?
A) Şartlanma yoluyla öğrenme
B) Deneme-yanılma yoluyla öğrenme
C) Kavrama yoluyla öğrenme
D) Karşı koyarak öğrenme
E) Farkına varmadan öğrenme
17. Aşağıdakilerden hangisi iş veya meşguliyet konusundan kaynaklanan streslerden biridir?
A) Ağır iş
B) Çocuğun okula başlaması
C) Doğum
D) Ciddi hastalıklar
E) Aile bireylerinden birinin ölümü
18. Aşağıdakilerden hangisi gelişimsel stres nedenleri arasında yer almaz?
A) Çocuğun okula başlaması
B) Önceliklerimizi belirlemek
C) 11-13 yaşlarında buluğ çağ
D) Orta yaşın sonlarında menopoz ve andropoz
E) İş hayatına geçiş
19. Aşağıdakilerden hangisi “A” Tipi Davranış Özellikleri arasında yer alır?
A) Geniş bir bakış açısına sahip olmak
B) Uysallık
C) Telaşlı olmamak
D) Soğukkanlı olmak
E) Aşırı derecede rekabetçilik
20. Zaman yönetiminin ilk adımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlerlemeyi sağlamak
B) Motivasyon sağlamak
C) Davranışlara heves, enerji ve süreklilik katmak
D) Erteleme alışkanlığından vazgeçmek
E) Olaylar karşısındaki tavrı belirlemek
E C E B D C A A C E B C D A B D A B E D
A) Etkili dinleme
B) Empati ile dinleme
C) Farkında olarak dinleme
D) Açıklıkla dinleme
E) İfade etme
2. Aşağıdakilerden hangisi etkili bir ifadenin sahip olması gereken özelliklerden biri değildir?
A) İletilerin anında olması
B) İletilerin açık olması
C) Dengeli olması
D) İletilerin dürüst olması
E) Gürültünün aza indirilmesi
3. İletişimin vazgeçilmez bileşenlerinden biri olan, hedefin sahip olması gereken en önemli beceri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yeni ilişkiler kurmak
B) Mesaj oluşturmak
C) Sözlü-sözsüz kodlar hazırlamak
D) Açıklama getirmek
E) Dinlemek
4. Aşağıdakilerden hangisi sözsüz iletişimi oluşturan unsurlardan biri değildir?
A) Göz iletişimi
B) Yazılı iletişim
C) Mesafe
D) Dokunma
E) Yüz ifadeleri
5. Aşağıdakilerden hangisi yüz yüze iletişimde, anlam oluşturan önemli öğelerden biridir?
A) Saç rengi
B) Yazı
C) Çevredeki insanlar
D) Dil ötesi iletişim öğeleri
E) Duraklamalar
6. Aşağıdakilerden hangisi, dil ötesi iletişim biçimlerinden biri değildir?
A) Ses tonu
B) Sesin hızı
C) Sesin rengi
D) Sesin şiddeti
E) Duraklamalar
7. Aşağıdakilerden hangisi gelen aramaları yanıtlarken uygulanacak kurallardan biri değildir?
A) “Sen” hitap şekli kullanılarak samimi ve içten bir görüşme sağlanması
B) Gelen aramaların ortalama 2-3 çaldırmadan sonra yanıtlanması
C) Yanıtlanmayan ya da yanıt bekleyen telefonlara en geç 48 saat içinde geri dönüş yapılması
D) Gelen aramanın nazik biçimde yanıtlanarak bu tavrın görüşme süresince korunması
E) Bekleme, hat kesimi ya da geri arama ihtimal düşünülerek arayanın adı soyadı/ işikonumu ve telefon numarasının istenmesi
8. Aşağıdakilerden hangisi vücut dili ve yüz ifadesinin telefon görüşmeleri üzerindeki olumlu etkilerinden biri değildir?
A) Toplumsal, kültürel, etnik, soy ya da ailevi bir takım beden dizgelerinin kullanımı
B) Görüşme sırasında ayakta duruluyorsa, oturularak sakin duruş sağlanması
C) Tebessüm edilerek konuşulması
D) Gergin vücut duruşundan sakınılarak görüşmenin sağlanması
E) Etkin dinlenme ortamının oluşturularak, basit nefes egzersizlerinin yapılması
9. Aşağıdakilerden hangisi telefonda görüşmenin ayırt edici özellikleri arasında yer almaz?
A) Aralarında mesafe olan en az iki kişinin mekanik alet aracılığıyla iletişim kurması
B) Ses-konuşma özellikleri ve kelimelerden başka anlaşma yolu olmaması
C) Söylenilenlerin, bunların nasıl ifade edildiğinden önemli olması
D) Ses tonu, konuşma tarzı ve vurgulanan kelimelerle görüşmenin yapılış amacının ve niyetinin ortaya konması
E) Görüşmelerde dinleyen kişinin algılamasına yönelik olarak, konuşulan sözlerle ifade ediliş tarzının örtüşmesi
10. “Konuşurken sözlere tat katılmalıdır.” cümlesi ile anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuşmanın şekli önemlidir.
B) Konuşma dinleyiciyi şaşırtmadan tek bir çizgide ilerlemeli ve bitmelidir.
C) Konuşma şekli belirlenmeli ve değiştirilmemelidir.
D) Konuşmada, karşılıklı konuşuyormuş izleniminden kaçınılmalıdır.
E) Konuşmada, neyi nasıl söylediğimiz önemli olduğundan sözlü ve sözsüz iletişim öğelerine dikkat edilmelidir.
11. Aşağıdakilerden hangisi, etkili bir konuşma gerçekleştirebilmek için, konuşmacının dikkat etmesi gereken noktalardan biri değildir?
A) Söylediklerinin anlaşılır olup olmadığını takip etmek
B) Konuşurken konuşma yerine daha çok sözsüz iletişim öğelerinden yararlanmak
C) Düşünceleri açık ve net ifade edebilmek
D) Anlattıklarının önemine öncelikle kendisi inanmak
E) Sesini, konuşmasını destekleyecek biçimde canlı ve yerinde kullanabilmek
12. Aşağıdakilerden hangisi, iyi bir konuşma sesinin özellikleri arasında yer almaz?
A) Ses akıcı olmalıdır.
B) Ses işitilebilir olmalıdır.
C) Konuşulan dile hâkim olunmalıdır.
D) Konuya uygun bir tonlama yapılmalıdır.
E) Ses tınısı hoşa gider olmalıdır.
13. Aşağıdakilerden hangisi iknacının, dinleyicilerin davranışlarını değiştirmek istediğinde izleyebileceği yollardan biridir?
A) Dikkat
B) Kabul
C) Alıkoyma
D) Tutumların ölçümü
E) İdrak
14. Aşağıdakilerden hangisi tutumun özelliklerinden biridir?
A) Ögeler arası tutarlılık
B) Davranış
C) Kabul
D) Alıkoyma
E) Dikkat
15. Aşağıdakilerden hangisi ikna edici iletişim konusu ile ilgili yaklaşımlar arasında yer almaz?
A) Bilgi süreci yaklaşımı
B) Yorumlama kuramı
C) Bilişsel çelişki kuramı
D) Algılama yaklaşımı
E) Objektif denge kuramı
16. Aşağıdakilerden hangisi öğrenme yollarından biri değildir?
A) Şartlanma yoluyla öğrenme
B) Deneme-yanılma yoluyla öğrenme
C) Kavrama yoluyla öğrenme
D) Karşı koyarak öğrenme
E) Farkına varmadan öğrenme
17. Aşağıdakilerden hangisi iş veya meşguliyet konusundan kaynaklanan streslerden biridir?
A) Ağır iş
B) Çocuğun okula başlaması
C) Doğum
D) Ciddi hastalıklar
E) Aile bireylerinden birinin ölümü
18. Aşağıdakilerden hangisi gelişimsel stres nedenleri arasında yer almaz?
A) Çocuğun okula başlaması
B) Önceliklerimizi belirlemek
C) 11-13 yaşlarında buluğ çağ
D) Orta yaşın sonlarında menopoz ve andropoz
E) İş hayatına geçiş
19. Aşağıdakilerden hangisi “A” Tipi Davranış Özellikleri arasında yer alır?
A) Geniş bir bakış açısına sahip olmak
B) Uysallık
C) Telaşlı olmamak
D) Soğukkanlı olmak
E) Aşırı derecede rekabetçilik
20. Zaman yönetiminin ilk adımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlerlemeyi sağlamak
B) Motivasyon sağlamak
C) Davranışlara heves, enerji ve süreklilik katmak
D) Erteleme alışkanlığından vazgeçmek
E) Olaylar karşısındaki tavrı belirlemek
E C E B D C A A C E B C D A B D A B E D